تدریس خصوصی فیزیک

تدریس خصوصی فیزیک

 

تدریس فیزیک

 

کلیاتی در مورد تدریس فیزیک:

 

تدریس فیزیک و به طور کلی روشهای یادگیری این درس با دروس دیگر کمی تفاوت دارد و برای آموزش آن نیاز است که از تجربه یک استاد موفق استفاده کنید تا تسلط کامل بر آن به وجود آید.

 

مسئله مهمی که در  تدریس خصوصی فیزیک  مطرح است این است که دانش آموزان پس از دوره راهنمایی و ورود به دبیرستان، به یکباره با درس جدیدی بنام فیزیک آشنا می شوند و با توجه به جدید و از طرفی گنگ بودن آن برای دانش آموزان، ممکن است آنها را دچار مشکل کند.چون آنها هنوز روشهای خواندن ،یادگیری و یا حل تمرین آن را بلد نیستند و این مسئله ممکن است منجر به کسب نتایج ضعیف در این درس شود.

 

با توجه به این که منابع و کتابهای فراوانی برای مطالعه فیزیک وجود دارد ممکن است دانش آموزان و دانش جویان در مواجهه با آن کمی سر در گم شوند.ما در این بخش تکنیکها و روشهایی را به شما آموزش می دهیم تا بتوانیم علاقه شما را به فیزیک افزایش داده و همچنین یادگیری آن را برای شما ساده تر کنیم.

 

در موسسه بهار اندیشه تدریس موسیقی نیز انجام می شود.جهت مشاهده صفحه ی آموزش موسیقی کلیک کنید.

 


 

فیزیک

 

تدریس خصوصی فیزیک از ابتدایی تا دکترا

با شهریه مناسب

در کلیه مناطق تهران وکرج

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید ٦٦٣٦٩٤٤٧ - ٦٦٨٦٤٢٤٢

با بیش از ۴۰۰ مدرس با تجربه خانم و آقا

 

تدریس خصوصی فیزیک تدریس فیزیک یازدهم تدریس فیزیک دهم تدریس فیزیک دبیرستان فیزیک دانشگاه
تدریس خصوصی فیزیک دانشگاهی تدریس فیزیک دوازدهم تدریس خصوصی فیزیک دوم دبیرستان تدریس خصوصی فیزیک اول دبیرستان تدریس فیزیک هالیدی
معلم خصوصی فیزیک معلم خصوصی فیزیک سوم دبیرستان کلاس فیزیک اول دبیرستان تدریس خصوصی فیزیک سوم دبیرستان استاد فیزیک ۱ دانشگاه
کلاس فیزیک معلم فیزیک تدریس فیزیک  تدریس  فیزیک سوم دبیرستان استاد فیزیک  ۲ دانشگاه
معلم فیزیک  دهم معلم خصوصی فیزیک دوم دبیرستان معلم خصوصی فیزیک اول دبیرستان کلاس فیزیک سوم دبیرستان کلاس فیزیک دوم دبیرستان

 

10 نکته مهم جهت مطالعه درس فیزیک برای دانش آموزان و دانشجویان :

 

 
1-اولین نکته مهم در یادگیری درس فیزیک حل تمرین است.یعنی دانش آموزان و دانشجویان پس از یادگیری هر فصل ،تمرینهای مربوط به آن را از کتاب درسی و کتابهای کمک درسی حل کنند تا کاملا بر مبحث مربوطه مسلط شوند.
 
2-یکی دیگر از نکات مهم در کلاس فیزیک داشتن جزوه است.ترجیحا این جزوه باید دست نویس خودتان باشد و به زبان خودتان نوشته شده باشد تا در صورت نیاز با مراجعه به آن بتوانید مجددا مطالب درسی و تمرینها را مرور کنید.
 
3-هنگامی که معلم در حال تدریس است دقیقا به مطالب گوش دهید و هر قسمتی را که خوب یاد نگرفتید سعی کنید به کمک دوستان و یا کلاس  تدریس خصوصی مشکلتان را برطرف کنید،چون مباحث فیزیک با یکدیگر مرتبط هستند و عدم یادگیری هرفصل ممکن است در فصلهای دیگر شما را دچار مشکل کند.
 
4-اگر تصمیم داشتید که برای قوی تر شدن پایه فیزیک تان از دبیر خصوصی استفاده کنید در انتخاب معلم وسواس به خرج دهید،چون یک  معلم فیزیک  خوب می تواند علاقه شما را به این درس دو چندان کند.
 
5-شرکت در آزمونهای درسی فیزیک می تواند محک خوبی برای یادگیری و تست زنی شما باشد.می توانید با ثبت نام در آزمونهای هماهنگ فیزیک سطح درسی خود را بالاتر برده و همچنین با سبک سوالات تستی بیشتر آشنا شوید و در کنکور بتوانید با اعتماد به نفس بالاتری شرکت کنید.
 
6-بعد از هر جلسه کلاس بلافاصله مطالب تدریس شده توسط  استاد فیزیک  را مجددا مرور کنید،چون باعث می شود که در ذهن شما بهتر تثبیت شود و یادگیری شما را دو چندان می کند.
 
7-در حل هر مسئله فیزیک باید مراحل زیر را دنبال کنید:
 
تشخیص سوال-تحلیل و تجزیه سوال-پیدا کردن بهترین و کوتاه ترین راه حل-حل مسئله-بررسی درستی جواب
 
8-فیزیک را با انرژی مثبت،اعتماد به نفس و با انگیزه بالا مطالعه کنید.همه اینها در یادگیری شما تاثیرات بهتری خواهد داشت.از طرفی همیشه به دنبال کشف روشهای تازه برای حل مسائل باشید و نیاز نیست که حتما همان روشی که معلم پیشنهاد می کند را انجام دهید، بلکه می توانید از خلاقیت خود برای حل مسائل فیزیک بهره ببرید.
 
9-والدین  در یادگیری و علاقمند شدن دانش آموزان به این درس نقش انکار ناپذیری دارند.آنها می توانند کاربردهای فیزیک در زندگی را برای فرزندان خود شرح داده و با مهیا کردن امکانات و لوازم مختلف، باعث علاقمندی هر چه بیشتر دانش آموزان و دانشجویان به این درس شوند.
 
10-از آنجایی که مطالب فیزیک با یکدیگر مرتبط هستند باید فیزیک پایه را بصورت کامل فرا بگیرید ،چون فیزیک پایه سال اول دبیرستان پیش نیاز سالهای بعد است.در این صورت در مقاطع بالاتر ، فیزیک را سریع تر و راحت تر یاد می گیرید. همچنین می توانید به کمک معلم خصوصی فیزیک اشکالات احتمالی خود را برطرف کنید . 
 
 
 
 کلاس تدریس خصوصی فیزیک
 
 
 

آیا همه دانش آموزان  نیاز به کلاس تدریس خصوصی فیزیک دارند؟

 
 
پاسخ این سوال خیر است.همه دانش آموزان و یا دانشجویان نیاز به کلاس تدریس فیزیک ندارند اما اگر نیاز باشد این روش بسیار سودمند و اثر گذار خواهد بود.در زیر روشهایی را برای تشخیص نیاز به کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک برای شما بازگو میکنیم:
 
 
1-کاهش سطح نمرات درس فیزیک در مدرسه
2-توصیه مدرس و یا استاد فیزیک مربوطه
3-بی انگیزگی و عدم علاقه دانش آموز به شرکت در کلاس فیزیک
4-ترس از مدرس مربوطه
5-نداشتن تمرکز در کلاسهای گروهی مدرسه
6-تشکیل نشدن کلاسها به دلیل غیبت معلم فیزیک
7-اختلال در یادگیری دانش آموز به دلایل روانشناسی
8-قوی نبودن تدریس معلم در مدرسه و در نتیجه عدم یادگیری
9-آشنا نبودن با روش مطالعه بهینه درس فیزیک
10-غیبت شاگرد در کلاسها به دلیل بیماری،مسافرت و...
 
 
تدریس فیزیک دانشگاه
 
 
 

نکات مهم جهت مطالعه و حل مسائل فیزیک در کنکور:

 
 
1-مهمترین مرجع جهت مطالعه درس فیزیک کتابهای درسی است.بنابراین دانش آموزان باید ابتدا کتابهای درسی خود را شامل فیزیک دهم،فیزیک یازدهم و فیزیک دوازدهم را به دقت مطالعه و پس از آن به سراغ کتابهای کمک درسی و حل تست بروند.
 
2-در جلسه کنکور سوالها را به دقت و چند مرتبه بخوانید تا به نکته سوال و همچنین ساده ترین روش برای حل آن دست پیدا کنید.
 
3-پس از خواندن صورت مسئله باید فرمول متناسب با آن را پیدا کنید.بنابراین فرمولهای فیزیک و کاربرد آنها در حل مسائل مختلف را خوب فرا بگیرید تا در جلسات کنکور وقت کمتری از شما گرفته شود.برای این کار می توانید در یک برگه همه فرمولها و کاربرد آنها را به صورت خلاصه برای خودتان یادداشت کنید.
 
4-فیزیک را به صورت عمیق و مفهومی یاد بگیرید و از حفظ کردن آن پرهیز کنید،چون معمولا سوالات امتحان یا کنکور برای کسانی راحت تر است که مفهوم واقعی فیزیک و مسائل آن را درک کرده باشند.
 
5-در هنگام تدریس فیزیک درمدرسه سعی کنید همانجا مطالب را خوب یاد بگیرید و در صورت نیاز اشکالاتتان را از استاد بپرسید تا پس از مراجعه به منزل و مرور مجدد مطالب به مشکلی برنخورید.
 
6-در هنگام حل تستهای فیزیک اگر نکته ای به نظرتان می رسد آن را کنار همان تست یادداشت کنید.
 
7-فیزیک مبتنی بر تجسم و رسم شکل است.این کار به شما کمک می کند تا مسائل برایتان شفاف تر شود و در نتیجه حل آن نیز برایتان آسان تر خواهد بود.
 
8-در هنگام حل تستها به نکات ساده ای همچون تبدیل واحد،علامت مثبت و منفی و ریزه کاری های دیگر دقت کنید تا جواب نهایی شما درست باشد.
 
9-اگر برایتان مقدور است هر مبحث را قبل از تدریس استاد فیزیک، یکبار در منزل مرور کنید،به این صورت ذهن شما آماده تر می شود و در نتیجه یادگیری شما هنگام تدریس استاد افزایش پیدا می کند.
 
10-به پیش فرضهای داده شده در مسئله توجه کنید و بر اساس آنها به حل تست بپردازید نه بر اساس معلومات فکری تان.
 
11-اگر سرعت تست زنی شما پایین است نگران نباشد.این مشکل  به مرور زمان و با حل تستهای بیشتر برطرف می شود.راه دیگر نیز این است که در منزل برای حل تستها وقت کمتری را به خود اختصاص دهید تا در آزمونها با توجه به استرس و جو کنکور نتیجه بهتری عایدتان شود.
 
12-در هنگام حل تستها گاهی به عقب برگشته و راه حلتان را مجددا بررسی کنید،چون ممکن است یک اشتباه کوچک منجر به جواب غلط شود.البته در این کار وسواس به خرج ندهید.
 
13-از حل سوالات و تستهای فیزیک بصورت ذهنی اجتناب کنید و همه مطالب را روی کاغذ بیاورید.
 
14-هر فصلی را که یاد نگرفتید یا در کلاس غیبت داشتید، اشکالاتتان را به کمک دوستان و یا استفاده از مدرس خصوصی برطرف کنید تا در حل تستها مسلط تر شوید.
 
15-گاهی اوقات با دوستانتان بصورت گروهی درس بخوانید و تست بزنید.البته منظور از گروه یک جمع حداکثر 3 تا 4 نفره است.با این روش اطلاعات درسی تان را با یکدیگر به اشتراک می گذارید و از طرفی اشکالات و سوالاتتان را می توانید به کمک دوستان مطرح کرده و برطرف نمایید.
 
 
 
تدریس فیزیک پایه
 
 
 
 

چگونه فیزیک را بخوانیم تا بهتر نتیجه بگیریم؟

 
 
درس فیزیک همراه با مطالب ادراکی و تحلیلی است که نیازمند سبک و سیاق متفاوتی برای مطالعه است.برای مطالعه درس فیزیک در وهله اول پس از خواندن کتاب به سراغ مثالها و تمرینهای آن بروید و آنها را یک به یک حل کنید و پاسخها را برای خودتان تحلیل کنید.
 
پس از اینکه کتاب را به دقت خواندید به سراغ جزوه دست نوشته خودتان بروید.چون این جزوه در کلاس و همزمان با تدریس معلم فیزیک نوشته شده،می تواند بسیاری از نکته های معلمتان هنگام تدریس را برای شما یادآوری کند.ابتدا جزوه را یکبار سریع و روزنامه وار بخوانید تا کلیت مطالب برایتان روشن شود.سپس مطالعه عمیق را آغاز کنید.
 
درمرحله مطالعه عمیق تمامی نمونه سوالات فیزیک،اثبات فرمولها،رسم شکل،تبدیل واحدها و کاربرد فرمولها را از جزوه و کتاب مطالعه کرده و آنها را تجزیه و تحلیل کنید.
 
در مرحله بعد به نت برداری و خلاصه نویسی از آنچه که خوانده اید بپردازید.در هنگام خلاصه نویسی، زیر مطالب و فرمولهای مهم را خط کشیده و آنها را علامت گذاری کنید تا در مراجعات بعدی به آنها توجه بیشتری داشته باشید.
 
در مرحله آخر به بررسی نمونه سوالات چند سال اخیر بپردازید.دانش آموزان دبیرستانی نمونه سوالات امتحانی سالهای گذشته و دانش آموزان کنکوری نیز می توانند تستهای چند سال اخیر را بررسی کنند تا با نحوه تست زنی و سوالات کنکور بیشتر آشنا شوند.
 
دانش آموزان کنکوری باید سرعت حل تست و محاسبات خود را بالا ببرند تا در زمان کنکور با کمبود وقت مواجه نشوند.برای این کار باید به عنوان مثال برای درس فیزیک روزانه یا یک روز در میان 40 تا 50 تست بزنند و هر بار وقت کمتری را به خود اختصاص دهند تا سرعت تست زنی شان افزایش یابد.ضمن اینکه در منزل وقت کمتری را نسبت به جلسه کنکور برای خود در نظر بگیرند.
 
مطلب دیگر اینکه پیوسته تست بزنید،نه اینکه یک روز تست بزنید و پس از آن وقفه چند روزه داشته باشید.بلکه این کار را مرتبا انجام دهید تا سرعت و تکنیک تست زدنتان بهبود یابد.حتی تستهای تکراری و مشابه را نیز حل کنید و از روشهای تستی برای حل مسائل بهره ببرید.بی دقتی هایتان را کاهش دهید،زمان را کنترل کنید،فرمولها را مرتبا در ذهنتان مرور کنید،شکل مربوط به سوال را رسم کنید و سعی کنید محاسبات را روی کاغذ بیاورید نه بصورت ذهنی، چون اشتباهات شما کاهش پیدا می کند.
 
 
 
 
فیزیک
 
 

مراحل حل مسائل فیزیک:

 
 
1-خواندن یک یا دومرتبه صورت سوال
2-رسم شکل
3-یافتن فرمول مرتبط با مسئله
4-انجام دقیق تبدیل واحدها
5-تغییرات در فرم اصلی فرمول با توجه به داده ها
6-قرار دادن اطلاعات اولیه مسئله در فرمول 
7-رسیدن به پاسخ سوال
8-بررسی مجدد مراحل حل مسئله
9-چک کردن درستی جواب
10-پاکنویس و تمیز نوشتن جواب سوال
 
 
 

زمان ثبت نام برای کلاس تدریس خصوصی فیزیک:

 
 
برای ثبت نام کلاسهای فیزیک می توان از اوقات فراغت تابستان یا همزمان با کلاسهای مدرسه و یا از هر دو روش استفاده کرد که هر کدام دارای مزایای خاص خود می باشند.
 
دانش آموزان در تابستان و با توجه به وقفه حدودا 3 ماهه تا شروع مدارس می توانند از  کلاس فیزیک  در جهت بررسی اشکالات سالهای گذشته و همچنین مطالعه فیزیک سالهای بعد استفاده کنند.در واقع با این کار هم پایه درسی خود را قوی می کنند و از طرف دیگر با مطالعه فیزیک سال بعد و آشنایی با آن می توانند از کلاس جلوتر باشند و در عوض هنگام تدریس معلم فیزیک در مدرسه به کتابهای سطح بالاتر از مدرسه مراجعه کرده و به این صورت پایه فیزیک خود را قوی کنند.
 
روش دیگر که همزمان با کلاسهای مدرسه می باشد نیز روش مناسبی برای تدریس فیزیک است.در این صورت دانش آموز یا دانشجو می تواند از طریق هماهنگی با استاد فیزیک مدرسه و یا اساتید دیگر ، بصورت مستمر و هفته ای یکبار اشکالات درسی خود را به کمک مدرس فیزیک برطرف کرده و از جمع شدن مطالب جلوگیری کند.
 
در نتیجه با مرور دوباره مطالب فیزیک در منزل با همراهی معلم فیزیک ، می توان اشکالات خود را برطرف کرده و همچنین از کتابهای کمک درسی و یا آزمونهای سالهای گذشته به حل تمرین پرداخت.پس از حل تمرینات تشریحی می توان با کمک همین استاد تستهای مربوط به آن فصل و همان مقطع را حل کرده تا همزمان هم در مطالب تشریحی و هم در مسائل تستی مسلط تر شد.
 
 
تدریس خصوصی فیزیک
 
 

تعداد جلسات مورد نیاز برای تدریس فیزیک:

 
  

برای کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک دبیرستان  یک دوره حدودا 8 تا 15 جلسه  و برای کلاسهای کنکور فیزیک نیز یک دوره بین 40 تا 60 جلسه در نظر گرفته می شود.تعداد این جلسات با توجه به سطح شاگرد و همچنین انتظارات او از موفقیت در کنکور متفاوت است.مثلا دانش آموز یا دانشجویی که برای نمرات بالاتر و یا شاگرد کنکوری که برای رشته های بهتر تلاش می کند قطعا تعداد جلسات بیشتری نیاز دارد.

برای کلاسهای  تدریس خصوصی ریاضی ،تدریس فیزیک،تدریس شیمی، تدریس خصوصی عربی ، تدریس خصوصی زبان ،تدریس زیست شناسی،تدریس دروس دانشگاهی وسایر دروس مشابه 10 جلسه بصورت نرمال در نظر گرفته می شود.این جلسات به صورت منظم و هفته ای یک یا دو جلسه تشکیل می شود و در زمانهای نزدیک به امتحانات نیز جلسات رفع اشکال و حل نمونه سوالات امتحانی نیز برای دانش آموزان در نظر گرفته می شود.

به دانش آموزان و دانشجویان توصیه می شود که برای نتیجه گیری بهتر از این کلاسها ، آن را موکول به نزدیک امتحانات نکنند ، چون هم وقت اساتید محدود تر است و هم اینکه در فرصت کم ، انتقال حجم زیاد از مطالب نتیجه مطلوبی برای شما نخواهد داشت.

 

تدریس خصوصی فیزیک دبیرستان

 

هزینه کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک:

 

نرخ کلاسهای  تدریس خصوصی  فیزیک با توجه به سطح شاگرد،نوع و سطح مدرس ،منطقه زندگی و شهرهای مختلف متفاوت است.به عنوان مثال فیزیک پایه اول دبیرستان از قیمت حداقل 60 هزار تومان برای هر جلسه 90 دقیقه شروع می شود و قیمت تدریس فیزیک در سطح دانشگاه از جلسه ای 100 هزار تومان محاسبه می شود.

در صورتیکه دانش آموزان و دانشجویان بخواهند از مدرسین مشهور و تراز اول کشور استفاده کنند قیمتها کاملا تغییر کرده و گاهی اوقات تا جلسه ای 500 هزار تومان نیزاز طرف مدرسین دریافت می شود!!

همچنین قیمت تدریس فیزیک در تهران و به طور کلی شهرهای بزرگ نسبت به شهرستانها و اطراف تهران کمی بالاتر است.حتی در تهران نیز مدرسین از ساکنین مناطق بالاتر، با توجه به وضعیت اقتصادی و همچنین انتظارات بالاتر آنها ، رقم های بیشتری را برای تدریس خصوصی فیزیک دریافت می کنند.

بسیاری از خانواده ها برای کلاس فیزیک از دبیر رسمی فیزیک استفاده می کنند.چون معمولا دبیران رسمی سابقه و تجربه بالاتری نسبت به دیگر مدرسین و یا دانشجویان دارند و به دلیل طراحی سوالات امتحان، آشنایی دقیق تری با سوالات امتحانی و کنکور دارند.البته که حق التدریس آنها نیز نسبت به مدرسین دیگر کمی بیشتر است.

نکته دیگر این است که به طور کلی تدریس دروس تخصصی فیزیک دانشگاه مانند استاد فیزیک هالیدی دانشگاه،استاد فیزیک حرارت دانشگاه،استاد فیزیک مکانیک دانشگاه،فیزیک مدرن و... نسبت به تدریس فیزیک دبیرستان از جمله معلم فیزیک دهم،مدرس فیزیک یازدهم و کلاس  فیزیک دوازدهم گرانتر است.



در صورتیکه نیاز به مشاوره یا تدریس داشتیبد می توانید با شماره های موسسه بهار اندیشه  تماس حاصل فرمایید:
 
66864242-66369447
 
22924816-22924817
 

مطالب مرتبط:

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی ریاضی , تدریس خصوصی فیزیک , تدریس خصوصی عربی , تدریس خصوصی زبان , تدریس خصوصی , آموزش موسیقی , کلاس فیزیک , استاد فیزیک , معلم فیزیک