تدریس خصوصی موسیقی

آموزش موسیقی در پرورش استعدادهای مختلف انسان نقش بسزایی دارد.یکی از انتزاعی ترین موسیقی هایی که انسان در آغاز زندگی با آن آشنا میشود صدای
ضربان قلب مادر است و جنین برای نخستین بار از طریق صدای قلب مادر با موسیقی آشنا می شود.در ادامه لالایی مادر،صدای طبیعت،صدای پرندگان و نمونه های فراوان دیگر وجود دارد که موسیقی را جزء لاینفک زندگی انسانها می کند.
 

یادگیری و آموزش موسیقی  فواید زیادی هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان دارد که در اینجا به تفکیک به هر دو موضوع می پردازیم:

 
آموزش موسیقی کودکان
 
آموزش موسیقی در کودکان خصوصا بصورت گروهی باعث ایجاد حس همکاری،نظم،بردباری و تعامل بیشتر با همسالان میشود و در کودکان بیش فعال باعث
ایجاد تمرکز می شود.
 
از دیگر فواید آموزش موسیقی برای کودکان(قبل از7سالگی) شناسایی توانایی ها و ناتوانی های کودک می باشد و می تواند در بهبود یا رفع کامل آنها کمک چشمگیری کند.به عنوان مثال کودکانی که دچار مشکلاتی از قبیل تنبلی چشم،دوبینی،کوررنگی و اختلالات حرکتی یا رفتاری هستند با شرکت در کلاس موسیقی و به کمک رنگ،اندازه و صدا تا حدی می توانند در رفع این مشکلات موفق شوند.
 
این کودکان همچنین پیش از آنکه حروف الفبا را بیاموزند از طریق   کلاس موسیقی  با خطوط حامل و نتها آشنا می شوند و به کمک تدریس موسیقی می توانند از دو نیمکره راست و چپ مغزشان استفاده کنند که این خود موجب می شود تا توانایی های آنها در دروس مدرسه مانند ریاضی،علوم و ... افزایش پیدا کند و باعث ایجاد لحظات شاد و مفرح و تخلیه انرژی آنها شود.
 
کلاس خصوصی موسیقی
 
همچنین در بزرگسالان گوش دادن و آموزش موسیقی باعث ایجاد حس آرامش و تمرکز بیشتر آنها میشود.از طرفی کاربردهای درمانی موسیقی در طب نیز به اثبات رسیده است.موسیقی در کاهش افسردگی،کنترل اضطراب،درمان اختلالات خواب،پیشگیری از آلزایمر و ...تاثیر بسزایی دارد.
 
آموزش موسیقی در ایران هنوز در مدارس به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی گیرد.در حالیکه در اکثر کشورهای جهان یادگیری موسیقی در کنار سایر دروس ریاضی،فیزیک و...گنجانده شده است و این صرفا برای سود مدرسان موسیقی نیست بلکه به همان دلایل اثبات شده ای است که در قسمت اول مقاله ذکر شد.
 
بنابراین هدف از آموزش موسیقی صرفا تبدیل شدن به یک موسیقیدان حرفه ای نیست بلکه هدف اصلی پرورش مهارت ها،استعداد ها و توانمندیهای افراد در زمینه های مختلف میباشد.به عنوان مثال افراد همزمان با آموزش موسیقی توانمندی های ذهنی،حرکتی،بینایی،شنوایی و هماهنگی اعضای مختلف بدن خصوصا چشم و گوش را می آموزند.
 
با توجه به مطالب ذکر شده می توان نتیجه گرفت که خانواده ها بهتر است خود دست به کار شده و در کنار دروس مدرسه و دانشگاه زمانی را برای آموزش موسیقی و کلاس موسیقی در نظر بگیرند.تدریس خصوصی موسیقی کمک می کند تا هنرجو بتواند ساز مورد علاقه خود را در منزل و بدون اتلاف وقت به کمک اساتید موسیقی آموزش ببیند.
 
تدریس خصوصی  گیتار،تدریس ویولن،کلاس موسیقی پیانو،آموزش موسیقی ارگ،تدریس خصوصی سازدهنی،آموزش فلوت،تدریس تار،تدریس خصوصی سه تار،کلاس سنتور،آموزش موسیقی کمانچه،تدریس خصوصی تنبک،آموزش موسیقی دف وتدریس نی و سایر سازها هر کدام به نوبه خود و با توجه به علاقه هنرجو می تواند در کمک به اهداف ذکر شده مفید واقع شود.
 
در صورتیکه کمی دیدگاهمان را تغییر دهیم متوجه خواهیم شد که آموزش موسیقی و اجرای موسیقی فراتر از تبدیل شدن به یک موزیسین حرفه ای می تواند در نزدیک کردن فرهنگ ملل مختلف،رشد خلاقیت،ابراز احساسات و در حالت کلی تر بر فرهنگ بشریت نقش تاثیر گذاری داشته باشد.
 
با این دیدگاه دیگر از انجام تمرینهای سخت خسته نمی شوید چرا که در آینده ای نه چندان دور از اینکه توانسته اید یک ساز را مسلط و خوب فرا بگیرید و یا یک قطعه موسیقی را بدرستی بنوازید احساس غرور و شادمانی خواهید کرد.  

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: تدریس خصوصی , آموزش موسیقی , کلاس موسیقی

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com