• خانه
  • بلاگ
  • 7 نکته خیلی مهم جهت مراقبت از سازهای موسیقی

7 نکته خیلی مهم جهت مراقبت از سازهای موسیقی

 

 مراقبت ساز

 

در نظر داشته باشید که سازهای  آموزش موسیقی  هم مثل بقیه ابزار نیاز به مراقبت ویژه ای دارند تا سالم تر بمانند و عمر طولانی تری داشته باشند.در اینجا 7 نکته اساسی و مهم را بیان میکنیم که با رعایت این نکات می توانید سازتان را در  درازمدت سالم تر نگه دارید:

 

1-آب و هوا

تغییرات آب و هوایی و تغییر فصل ها،باعث تغییرات فیزیکی در ساز می شود.بنابراین در هر شرایط آب و هوایی باید اقدامات مخصوصی را برای سلامت سازتان انجام بدهید.مثلا اگر به مکانی سفر میکنید که آب و هوای آن مرطوب است حتما یک بسته سیلیکاژل(نم گیر) داخل کاور ساز بگذارید و تا حدممکن ساز را بیرون از کاور قرار ندهید.

 

نگهداری از ساز

 

2-دما

کولر آبی دشمن سرسخت سازهاست.هیچ وقت سازتان را جلوی کولر آبی رها نکنید.اگر می خواهید در زمستان سازتان را از هوای سرد بیرون به داخل منزل که گرم است بیاورید،این کار نباید یکباره انجام شود.بلکه بهتر است ابتدا آن را در یک قسمت خنک منزل قراردهید تا فرصت هم دما شدن با محیط جدید را پیدا کند.

 

3-نکات بهداشتی

هیچ وقت با دست کثیف(خصوصا چرب) سازتان را دست نگیرید.در مورد سازهای بادی هم بهداشت دهان و دندان را حتما رعایت کنید.آلودگی که از این طریق به سازتان منتقل میشود می تواند روی صدادهی ساز اثر منفی بگذارد و در  درازمدت به ساز آسیب برساند.

 

مراقبت از ساز

 

4-مراقبت از ساز

سازتان را از دسترس کودکان دور نگه دارید.کودکان همه چیز را به عنوان اسباب بازی می بینند و هیچ درکی از ظرافت ساز ندارند و آن را به شکل وسیله ای می بینند که تولید سر و صدا می کند و ممکن است ضربه های محکم و خطرناکی را به ساز بزنند که سبب آسیب جدی شود.

 

5-ساز وسیله شخصی

اگر کسی خواست سازتان را قرض بگیرد تعارف نداشته باشید و جواب منفی بدهید.چون در این صورت ممکن است که نگهداری صحیحی از ساز نکنند و ضربه ای بخورد که شما در لحظه اول متوجه این مسئله نشوید.اما در ادامه و به مرور زمان روی صدای ساز تاثیر نامطلوبی بگذارد.

 

مواظبت از ساز

 

6-مکان مناسب

همیشه سازتان را در محل مناسب و امن بگذارید.دور از نور مستقیم آفتاب،کولر،شوفاژ وهر گونه لوازم گرمایشی و سرمایشی.مواقعی که از ساز استفاده نمی کنید حتما آن را داخل کاور قرار دهید.بهتر است همیشه ساز را آویزان کنید و تا حد ممکن روی زمین قرار ندهید.

 

7-حمل و نقل

بیشترین آسیب ها به ساز در هنگام جابجایی وارد می شود.همیشه مراقب باشید که ضربه ای به ساز وارد نشود.هیچوقت کیس ساز را داخل صندوق عقب ماشین نگذارید.چون همیشه چه در سرما و چه در گرما دمای داخل صندوق عقب 2 برابر حالت عادی است.یا در صورتیکه لازم است ساز را با خود به  کلاس موسیقی  ببرید حتما از کیس خوب و محکم استفاده کنید.

 

برای اطلاع دقیق تر از  هزینه کلاس فلوت در سال 1401  میتوانید با شماره های موسسه تماس بگیرید.

برای اطلاع دقیق تر از  هزینه کلاس تار در سال 1401  میتوانید با شماره های موسسه تماس بگیرید.

برای اطلاع دقیق تر از  هزینه کلاس دف در سال 1401  میتوانید با شماره های موسسه تماس بگیرید.

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آموزش موسیقی , کلاس موسیقی , هزینه کلاس فلوت در سال 1401  , هزینه کلاس تار در سال 1401 , هزینه کلاس دف در سال 1401

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com