• خانه
  • بلاگ
  • دلایل فالش خواندن برخی از خوانندگان حرفه ای روی صحنه چیست؟

دلایل فالش خواندن برخی از خوانندگان حرفه ای روی صحنه چیست؟

 

 

کلاس آواز

 

خواننده ها ممکن است به دلایل متعددی نتوانند یک ملودی را بصورت صحیح بخوانند و نت ها را در فرکانس های نادرست(فالش) به گوش شنونده برسانند.این فالش خوانی دلایل متعددی دارد که از آن جمله می توان به درک نادرست ملودی،ضعیف بودن حافظه خواننده،مشکلات شنوایی،ضعف در تمرینات آواز از کودکی و نوجوانی،دوری از تمرینات و  آموزش موسیقی ،خروج از محدوده های بالا و پایین صدای خود(محدوده امن)،مشکلات جسمی و فیزیکی،محدودیت در ساختار حنجره و عدم اشراف بر این موضوع،پرش در اجرای نت ها،عدم توانایی در کنترل نفس و همچنین پوزیشن های غلط در ایستادن،حالت سر،زبان،دهان و ....اشاره کرد.

 

آموزش آواز

 

یکی دیگر از دلایل فالش خواندن خواننده های حتی حرفه ای روی صحنه،همراهی شرکت کننده ها در کنسرت است.شاید باورش برایتان سخت باشد که حتی خوانندگان بسیار کارکشته و حرفه ای هنگام همراهی طرفداران حاضر در کنسرت، به ندرت می توانند به درستی صدای خود را با ارکستر کوک کنند،زیرا در مرکز هزاران صدای فالش قرار دارند که هر کسی بسته به میل خود با هر کوک دلخواه و یا حتی بدون کوک و صرفا با جیغ و داد شعر و ترانه را می خواند.

 

 تدریس آواز

 

برایند این همه صدای فالش و ناکوک می تواند در کیفیت اجرای خواننده تاثیر منفی بگذارد.زیرا خواننده بکینگ ترک را از طریق گوشی و یا بلند گوهای تاک بک می شنود که قدرت بسیار کمتری نسبت به صدای جمعیت حاضر در کنسرت دارد.

 

مثلا اگر صدای جیغ کشیدن یک دختر 17 ساله را تقریبا 40 دسیبل تصور کنیم،جیغ حدود 5000 طرفدار خواننده به طور لگاریتمی حدود 5 برابر افزایش می یابد که در مجموع 200 دسیبل است که قدرتی غیر قابل باور و معادل انفجار یک بمب 2 تنی دارد که باعث آسیب جدی به گوش می شود.

 

 استاد آواز

 

بنابراین خواننده روی صحنه در لحظاتی که طرفداران به همخوانی می پردازند کاری بسیار دشوار پیش رو دارد و باید با دقت و تمرکز بالا و استفاده از تکنیک های خوانندگی اجازه ندهد که این کار زیبای همخوانی شنوندگان، برای او تبدیل به یک مشکل شود.

 

در مجموع فالش خواندن و به وجود آمدن اینگونه خطاها در خوانندگی امری اجتناب ناپذیر است و ممکن است حتی برای خوانندگان حرفه ای نیز پیش بیاید.اما مسئله مهم در اینجا توجه به علل بروز این مشکل و تلاش برای کاهش این مشکلات در کنسرتهای بعدی می باشد که این کار به کمک  کلاس موسیقی  زیر نظر استاد مجرب،تمرینات مداوم تنفسی و حنجره،  آموزش آواز  و ...مقدور می باشد.

 

برای اطلاع دقیق تر از  هزینه کلاس نی در سال 1401  میتوانید با شماره های موسسه تماس بگیرید.

برای اطلاع دقیق تر از  هزینه کلاس تنبور در سال 1401  میتوانید با شماره های موسسه تماس بگیرید.

برای اطلاع دقیق تر از  هزینه کلاس دیوان در سال 1401  میتوانید با شماره های موسسه تماس بگیرید.

 

مقالات مرتبط:

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

برچسب ها: آموزش موسیقی , کلاس موسیقی , آموزش آواز , هزینه کلاس نی در سال 1401  , هزینه کلاس تنبور در سال 1401 , هزینه کلاس دیوان در سال 1401

واحد آموزش علمی

نشانی:تهران-ضلع جنوب غربی میدان انقلاب

66864242
66369447

09362887188

واحد آموزش موسیقی

نشانی:تهران-خ شریعتی،دوراهی قلهک

22924816
22924817

09362887188

ساعت کاری موسسه

9 صبح تا 19

ارسال ایمیل:

info [at] bahareandishe.com